ביטוח חיים למשכנתא

חייבים ביטוח חיים למשכנתא

ביטוח חיים הוא תנאי לנטילת הלוואת משכנתא. את התנאי הזה מציבים כל הבנקים ללא יוצא מן הכלל, כדי לדעת שיהיה להם גיבוי למקרה של נכות, אובדן כושר עבודה או חלילה מוות של הלווה. עם זאת, כמובן שביטוח חיים למשכנתא מייצג גם אינטרס של המבוטח עצמו. באמצעות הביטוח, בעלי הלוואות משכנתא יכולים להיות בטוחים שהמוטבים שלהם לא ייפגעו עם קרות האירוע הביטוחי.

הדבר החשוב ביותר הוא להתאים את הפוליסה של ביטוח חיים למשכנתא לצרכים הקיימים. בשביל לעשות את זה, רצוי להשוות בין פוליסות ביטוח ולבדוק לעומק את הפרטים שמופיעים בהן. לאחר מכן, יש מקום להתייעץ עם סוכני ביטוח ולשאול אותם על הבדלים בין המסלולים. כמו כן, חלק מהבנקים מאפשרים לנוטלי הלוואות לרכוש דרכם גם את ביטוח החיים – מה שעשוי להוזיל עלויות.

ביטוח חיים למשכנתא

איך בוחרים ביטוח חיים למשכנתא?

בחירה נכונה של ביטוח חיים למשכנתא היא משימה מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב. מצד אחד, יש את חברות הביטוח שנוקבות בסכום הפרמיה החודשית או הקבועה על פי מידת הסיכון שהן נוטלות על עצמן. מצד שני, יש את המבוטח או הלקוח שיכולים לבחור חברת ביטוח על פי שיקולים אובייקטיביים של עלות מול תועלת. בתווך, יש גם את הבנק שמחייב לווים לשלם על ביטוח חיים כתנאי לנטילת המשכנתא.

הטעות הנפוצה היא לבחור ביטוח חיים למשכנתא על פי המחיר בלבד. זה נכון שצריך לנסות לחסוך בהוצאות עד כמה שאפשר, אך לא פחות חשוב לוודא שהביטוח עונה על הצרכים של המשפחה ושל הלווה. מעבר לכך, צריך כל הזמן לבדוק שהבנק אכן מאשר את תנאי הפוליסה – כדי למנוע עיכוב בתהליך האישור של ההלוואה ורכישת הדירה.

בסופו של דבר, ביטוח חיים למשכנתא הוא לא משהו שאפשר לוותר עליו. מלבד העובדה שהבנקים עצמם כאמור דורשים את הביטוח הזה כתנאי לנטילת הלוואת משכנתא, הוא מגלם בתוכו גם אינטרס מובהק של קהל היעד והלקוחות. ספציפית אצל נוטלי משכנתאות, מה שצריך לעשות הוא לגלם את עלות ביטוח החיים בסל ההוצאות החודשיות הקבועות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה