ביטוח בריאות לעובדים

עושים ביטוח בריאות לעובדים

מעסיקים בישראל יכולים להציע לעובדים שלהם ביטוח בריאות פרטי שנמכר על ידי חברות ביטוח מסחריות. לשם השוואה, יש גם את ביטוח הבריאות הממלכתי שהוא חובה על פי החוק והתגמול עבורו מנוכה משכר העובד. אבל ברוב המקרים, המעסיק לא משפיע על ביטוח הבריאות הממלכתי ועל המאפיינים שלו – כמו גם על שירותי הבריאות הנוספים שנמכרים באופן וולונטרי על ידי קופות החולים. לכן, הסוגיה של ביטוח בריאות לעובדים מתייחסת כאמור בעיקר לביטוח פרטי.

מבחינת העובדים, היתרון של רכישת ביטוח בריאות פרטי דרך המעסיק הוא תנאים טובים יותר. ברוב המקרים, חברות הביטוח יציעו תנאים מועדפים עבור קבוצת אנשים שרוכשת כמה ביטוחים יחד – כמו במקרה של עובדים בחברות, תאגידים, מוסדות ציבור וכן הלאה. לכן, העובדים בדרך כלל גם מחליפים את ביטוח הבריאות הפרטי שרכשו באופן עצמאי בביטוח הבריאות שניתן להם על ידי המעסיק.

ביטוח בריאות לעובדים

למה שמעסיק ירצה לרכוש ביטוח בריאות לעובדים שלו?

ביטוח בריאות לעובדים כמובן גם רלוונטי עבור המעסיק. ראשית, ככל שביטוח הבריאות לעובדים יהיה טוב ומקיף יותר – כך יהיה להם יותר מוטיבציה להגיע לעבודה והם ירגישו מחויבות כלפי המעסיק. בטווח הבינוני והארוך, ביטוח בריאות לעובדים מן הסוג הזה גם מייחד מקומות עבודה מסוימים מאחרים וכך עוזר למשוך כוח אדם איכותי וברמה גבוהה.

שנית, ההוצאה על ביטוח בריאות לעובדים מגולמת בהוצאות המוכרות עבור המעסיק. במובן הזה, מה שמעסיקים רבים עושים זה למעשה לנצל את האופן שבו המדינה מעודדת אותם להציע ביטוח לעובדים. כאשר יש יותר עובדים עם ביטוח בריאות פרטי בתוקף, המשמעות היא פחות עומס על מערכת הרפואה הציבורית.

כך בוחרים ביטוח בריאות לעובדים

השאלה המתבקשת היא מה מעסיקים וגם עובדים יכולים או צריכים לעשות על מנת לבחור את ביטוח הבריאות הפרטי שמתאים להם. אם נכנסים לעובי הקורה, מגלים למשל שכל חברת ביטוח מציעה תנאים מעט שונים.

לכן, הפתרון היחיד הוא לבחון בצורה יסודית את תנאי הפוליסה. בהמשך, לפני שבוחרים ביטוח בריאות לעובדים צריך לוודא שתנאי הפוליסה מתאימה לסוג העבודה, למספר העובדים וכמובן גם לדרישות של המעסיק.

השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה