ביטוח בריאות פרטי

עושים ביטוח בריאות פרטי

ביטוח בריאות שנמכר על ידי חברות הביטוח המסחריות יכול להשלים או להחליף את שירותי הבריאות הנוספים, שנמכרים על ידי קופות החולים. למרות שכל תושב בישראל זכאי לסל הבריאות הממלכתי הקבוע בחוק, יש המון כיסויים שלא נכללים בו וגם זמני המתנה ותורים ארוכים. בין היתר, הדרך להימנע מתורים כאלה ולשפר את איכות החיים גם בשגרה וגם חלילה במצב רפואי מורכב – היא להפעיל ביטוח בריאות פרטי.

ביטוח בריאות פרטי נמכר עם כיסוי תחליפי, כיסוי מוסף או כיסוי משלים. ההבדל הוא שהכיסוי המוסף למעשה מכסה כל מה שאינו כלול בסל הבריאות הממלכתי או בשב"ן, בעוד הכיסוי התחליפי רק מחליף את השירותים או מרחיב אותם. לעומתם, כיסוי משלים אמור להשלים את הכיסויים הניתנים בסל הבריאות הממלכתי או בשב"ן ולצורך מימוש הזכויות נדרש המבוטח לפנות גם אל חברת הביטוח וגם אל קופת החולים שבה הוא חבר.

ביטוח בריאות פרטי

איך בוחרים ביטוח בריאות פרטי?

כל אדם בישראל יכול לבחור את סוג הביטוח הבריאות הפרטי שבו הוא מעוניין. בשביל לבחור את הביטוח המתאים, אפשר למשל לבדוק מה גובה הפרמיה. בהקשר הזה, כדאי לדעת שגובה הפרמיה נקבע לפי סוג הכיסוי הביטוחי וכמובן גם לפי רמת הסיכון שחברת הביטוח נוטלת על עצמה. בשביל לקבוע את רמת הסיכון הזה, חברת הביטוח גם מעבירה את המועמד תהליך חיתום ובודקת את גילו, האם הוא מעשן, מה הרקע הרפואי והבריאותי שלו, האם יש מחלות במשפחה וכן הלאה.

ביטוח בריאות פרטי גם נמצא תחת פיקוח של משרד האוצר והחברות יכולות להציע סוגים שונים של פוליסות עבור קהל הלקוחות. לפני שרוכשים ביטוח בריאות, חשוב לפיכך לבדוק את תכנית השב"ן הקיימת בקופת החולים ואת מה שהיא כוללת. לאחר מכן, כדאי לבדוק האם כבר יש ביטוח קבוצתי כלשהו ולהגדיר את הצרכים.

בדיקת סוג הכיסוי שעונה על הדרישות יכולה לעזור לבחון את מחיר הביטוח מול המחיר שאותו יכולים לשלם. בסוף, צריך גם לבדוק את חברת הביטוח ולברר לגבי דמי השתתפות עצמית ותוקף הפוליסה במקרה של הפסקת תשלומים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה