ביטוח מבנה למשכנתא

צריכים ביטוח מבנה למשכנתא?

בנק מסחרי מסכים לתת הלוואת משכנתא רק אם יש לו ביטחונות. בראש ובראשונה, הביטחון העיקרי שעומד לרשות הבנק היא כמובן הבעלות על הנכס. אבל בשולי הדברים, בנקים גם לא מסכימים לאשר הלוואת משכנתא אם הלווה לא מבוטח בביטוח חיים. כמו כן, בנקים מציבים כתנאי לקבלת המשכנתא גם את ביטוח המבנה.

ביטוח מבנה למשכנתא חשוב עבור הבנק, כי המשמעות היא שהבנק מקבל פיצוי בכל מקרה של נזק או הרס. אם המבנה נהרס והערך של הנכס יורד, הבנק והמבוטח יכולים להפעיל את הביטוח כדי לקבל פיצוי. יתרה על כך, הבנק גם יכול להיות מעורב בשלבים של הזמנת שמאי לקביעת הפרמיה עבור ביטוח מבנה למשכנתא ולניסוח של תנאי הפוליסה.

חשוב לזכור שאי אפשר לקחת הלוואת משכנתא בלי ביטוח מבנה. כאן גם המקום לבדוק את ההבדל בין ביטוח תכולה לבין ביטוח מבנה: בעוד ביטוח התכולה חל רק על התכולה של הדייר ולכן הוא לא קשור אל הבנק, ביטוח המבנה מכסה למעשה נזקים שעלולים להתרחש לנכס שהוא של הבנק עצמו לכל דבר ועניין – לפחות עד תום תקופת המשכנתא.

ביטוח מבנה למשכנתא

כמה עולה ביטוח מבנה למשכנתא?

החדשות הטובות הן שהעלות של ביטוח מבנה למשכנתא בטלה בשישים לעומת מחיר ההלוואה. בנוסף, יש פוליסות ונכסים שבהם עלות הביטוח של המבנה נמוכה יותר מעלות ביטוח החיים. זה למשל מה שקורה עם נוטלי הלוואות מבוגרים או כאלה שנמצאים בסיכון, שצריכים מטבע הדברים לשלם פרמיה חודשית גבוהה יותר לחברת הביטוח שמכסה אותם.

בכל מקרה, הדרך הנכונה לבחור ביטוח מבנה למשכנתא היא להתייעץ עם אנשי מקצוע ולקבל את אישור הבנק לפני כל פעולה. ברוב המקרים, השלבים שבהם בוחרים ביטוח מבנה מתרחשים במקביל לשלבים שבהם בוחרים את המשכנתא. אם בוחרים גם ביטוח מבנה וגם ביטוח משכנתא במקביל, יש סיכוי גבוה יותר לעמוד במסגרת התקציב של משק הבית.

לסיכום, ביטוח מבנה למשכנתא מייצג את האינטרס של שני הצדדים: הוא גם מגן על הבנק במקרה של נזק לנכס וגם מאפשר נטילת הלוואה גדולה ומשמעותית.

השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה