מחירי ביטוח בריאות

בודקים מחירי ביטוח בריאות

ביטוח בריאות יכול להיות ממלכתי, תחת שירותי בריאות נוספים של קופות החולים או מטעם חברות ביטוח פרטיות ומסחריות. לכן, כאשר מנסים לברר על מחירי ביטוח בריאות – צריך להפריד בין הרבדים ולהבין את המשמעות של כל פוליסה.

כך לדוגמא ביטוח בריאות ממלכתי הוא חובה על פי חוק לכל תושב ישראל והתגמול עבורו נגבה בהתאם לגובה הכנסה, בעוד שירותי הבריאות הנוספים נמכרים על ידי קופות החולים השונות. לשם השוואה, ביטוח בריאות פרטי הוא ביטוח מסחרי לכל דבר ועניין ואפשר לרכוש אותו דרך המעסיק או ישירות מהסוכן וחברת הביטוח.

מחירי ביטוח בריאות ממלכתי למשל נעים סביב עשרות עד מאות שקלים לחודש, וכך גם המחירים המקובלים על שירותי הבריאות הנוספים של קופות החולים. לעומת זאת, המחיר של ביטוח בריאות פרטי עשוי להיות גבוה יותר – אבל זה כי הוא גם כולל בתוכו יותר סוגים שונים של כיסויים והשלמות.

מחירי ביטוח בריאות

מה משפיע על המחיר של ביטוח בריאות פרטי?

עבור רוב האנשים, הדילמה היא בין מחירי ביטוח בריאות פרטיים. הסיבה לכך היא שעל ביטוח הבריאות הממלכתי לא ממש אפשר להשפיע, בעוד הפערים בין מחירי שירותי הבריאות הנוספים של קופות החולים נוטים להיות קטנים ומינימאליים. לכן, הסוגיה הרלוונטית היא סביב השאלה איך לבחור ביטוח בריאות פרטי וכמה אמורים לשלם עליו.

מחירי ביטוח בריאות פרטי נקבעים לפי פרמטרים אובייקטיביים. בראש ובראשונה, חברת הביטוח בודקת מה רמת הסיכון שהיא נוטלת על עצמה. ככל שרמת הסיכון תיתפס כגבוהה יותר על ידי חברת הביטוח, המשמעות היא פרמיה גבוהה בתשלום החודשי והממוצע. בנוסף, חברת הביטוח מעבירה כל מועמד תהליך חיתום שבאמצעותו היא מבצעת את החישוב האקטוארי.

שנית, קיים הבדל במחיר של ביטוח בריאות פרטי שנקנה באופן עצמאי לבין ביטוח בריאות פרטי שנמכר על ידי קבוצה. אם למשל מצטרפים לביטוח בריאות פרטי דרך מעסיק או ארגון עובדים מסוים, ייתכן והמחיר יהיה נמוך יותר בהשוואה לפוליסה זהה שנרכשת בצורה עצמאית. לפיכך, זה שיקול שצריך להביא בחשבון כאשר בוחרים מקום עבודה ומשווים מחירים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה