רפורמת ביטוח חיים

מהי רפורמת ביטוח חיים ?

בשנת 2019 יזמה רשות שוק ההון רפורמה שמטרתה לחייב את חברות הביטוח להוזיל את המחירים של ביטוחי החיים. בעקבות הרפורמה, העלויות של ביטוחי החיים ירדו בצורה משמעותית והמבוטח הממוצע הגיע לחיסכון של מאות שקלים בחודש. יתרה על כך, רפורמת ביטוח חיים כפי שהוצגה על ידי רשות שוק ההון נגעה גם בפרטים הטכניים של הפוליסה – כמו למשל תשלום הפרמיה למבוטחים מעשנים ולא מעשנים או כל מה שנוגע לרקע הבריאותי והרפואי.

באופן עקרוני, רפורמת ביטוח חיים שנכנסה לתוקף בפברואר 2019 מבוססת על כך שחברות הביטוח מחויבות להציע למצטרפים חדשים את המחירים המעודכנים. מצד שני, הרפורמה עדיין מכירה בכך שמבוטחים עם פוליסת ביטוח חיים קיימת לא יהיו זכאים להוזלה בתעריף באופן אוטומטי. לפיכך, מה שנדרש לעשות זה לפנות אל חברת הביטוח ולבקש לשלם את המחיר המעודכן.

רפורמת ביטוח חיים

כך תדעו האם רפורמת ביטוח חיים רלוונטית עבורכם

הקפדה על מספר שלבים יכולה לסייע לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים לנצל את היתרונות של רפורמת ביטוח חיים. קודם כל, מה שמומלץ לעשות זה לבצע השוואה בין ביטוחי החיים והמחירים. היות ולעיתים קרובות ביטוחי חיים נמכרים עם הנחיות שמתווספות להוזלה של כ-30% בעקבות הרפורמה, יש מקום לפנות אל סוכן הביטוח או חברת הביטוח ולקבל תמונת מצב עדכנית.

שנית, כדאי לנצל את הפניה אל חברת הביטוח או סוכן הביטוח ולערוך סימולציה של סכומי הפרמיה שאותם צריך לשלם בגין הפוליסה. כך ניתן לדעת לא רק מה המחיר האטרקטיבי ביותר, אלא גם מה יכול להיות המחיר אחרי ההוזלה של הרפורמה בהשוואה למה שקרה בפוליסה לפני פברואר 2019.

האם יש צורך לעבור הליך חיתום מחדש?

רפורמת ביטוח חיים מכירה בזכות של חברת הביטוח לדרוש מהמבוטחים לעבור הליך חיתום. ספציפית, מדובר על הליך חיתום מחדש שאותו חברת הביטוח עשויה לבקש כחלק מכל הליך של הצטרפות לביטוח חיים.

אבל גם אם המצב הבריאותי התדרדר או אינו תקין, מה שאפשר לעשות זה להשאיר את הפוליסה הקיימת של הביטוח – בלי לוותר על הזכויות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה