ביטוח חיים מה צריך לדעת – המדריך המלא 2022

ביטוח חיים מה צריך לדעת ?

ביטוח חיים נועד במקור לכסות מקרה מוות מכל סיבה שהיא, כל עוד הוא אירע במהלך תקופת הביטוח. עם זאת, כיום יש גם ביקוש גבוה לביטוח חיים למשכנתא כתנאי לקבלת ההלוואה מהבנק. בביטוח חיים למשכנתא, הבנק מקבל בטוחה להלוואה לדיור ובמקרה של מות המבוטח – תגמולי הביטוח משולמים למלווה (הבנק) לצורך כיסוי יתרת ההלוואה.

עוד צריך לדעת שכל סוג של ביטוח חיים מחושב לפי גיל המבוטח. ההתייחסות לגיל המבוטח חשובה, כי היא קובעת במובן מסוים את הסיכון שחברת הביטוח נוטלת על עצמה. ככל שגיל המבוטח עולה, כך הסיכון עולה גם כן. מלבד גיל המבוטח, חברת הביטוח גובה פרמיה חודשית בהתאם למצב הרפואי של המבוטח, אחרי תהליך חיתום ותוך התייחסות למחלות גנטיות, מחלות במשפחה וכן הלאה.

ביטוח חיים מה צריך לדעת

כך בוחרים חברת ביטוח

נושא אחר שגם אותו צריך להכיר בנוגע לביטוח חיים משפיע על האופן שבו בוחרים חברת ביטוח. מצד אחד, כל סוגי הביטוחים אמורים לשרת גם את האינטרס של המבוטח וגם את האינטרס המסחרי של החברה. מצד שני, יש הבדלים בין חברות הביטוח ובין הפוליסות. לכן, מה שצריך לעשות טרם בחירת חברת ביטוח זה לבדוק מספר פרמטרים.

ראשית, כדאי לבדוק את גובה פרמית הביטוח. במסגרת בדיקת גובה פרמית הביטוח, חשוב להשוות בין פרמיה ראשונה, ממוצעת ומצטברת ולהשתמש בנתונים כדי למצוא פוליסה משתלמת. שנית, רצוי לקחת בחשבון את הניסיון עם חברת הביטוח – לא בהכרח עם ביטוח חיים ספציפית, אלא למשל עם ביטוח רכב, דירה, פנסיה וכן הלאה.

איזה סוג ביטוח חיים הכי כדאי לרכוש?

שאלת מיליון הדולר היא איזה ביטוח חיים הכי משתלם לרכוש. כאן החדשות הרעות הן שאין ביטוח אחד שמתאים לכולם ולכן גם אין קיצורי דרך, אבל החדשות הטובות הן שבהחלט אפשר להשיג פוליסה בהתאמה אישית לצרכי המבוטח.

בשורה התחתונה, ביטוח חיים מה צריך לדעת ? ההבדל העיקרי הוא בין פוליסת ריסק, פוליסת חיסכון וביטוח מעורב. בישראל למשל, הדגם של ביטוח מעורב הוא הנפוץ ביותר כי הוא מכסה גם סיכוני מוות, גם נכות וגם זקנה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה